Opisy na instagrama

opisy na instagrama

Algorytm Instagrama wymaga, aby opisy do zdjęć były przekonujące. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ może zwiększyć zaangażowanie. Twoje opisy na insta powinny być mocne i oddawać osobowość Twojej marki. Pomoże to Twoim obserwującym zobaczyć wartość tego, co sprzedajesz. Innymi słowy, opisy na Instagramie mogą zwiększyć sukces Twojej firmy lub osoby w mediach społecznościowych, a to może przełożyć się na wyższe zyski Twojej firmy.

Aktualizacja algorytmu Instagrama oznacza, że ​​Twoje posty będą częściej wyświetlane (lub „widziane” przez sam instagram), jeśli podobają im się Twoje wskaźniki zaangażowania na Instagramie. Ta metryka, a raczej statystyka mierzy, czy otrzymujesz dużo komentarzy od użytkowników do konkretnego posta i czy odpowiadasz na nie. Oznacza to, że posiadanie wielu obserwujących nie gwarantuje, że Twoje posty będą widoczne, choć może to zabrzmieć wbrew intuicji.

Dlaczego opisy do zdjęć na instagramie są takie ważne?

Instagram wyjaśnił swój algorytm jakiś czas temu. Powiedział: „To, co pojawia się jako pierwsze w Twoim kanale, zależy od tego, jakie posty i konta najbardziej Cię angażują, a także od innych czynników, takich jak terminowość, częstotliwość korzystania z Instagrama, liczba osób, które obserwujesz itp.”. Pewnie nikogo to nie dziwi. W końcu media społecznościowe są coraz mądrzejsze.

Co to wszystko znaczy? Oznacza to, że aktywność użytkownika Instagrama decyduje o tym, jakie treści pojawią się na górze jego kanału. Jako firma ważne jest, aby zachęcić użytkowników do interakcji z Twoim postem. Może to oznaczać, że pozostaną przy poście przez jakiś czas, skomentują go, polubią lub udostępnią. Będziemy dziś pisać o opisach do zdjęć na IG i o tym, jak można je wykorzystać do osiągnięcia tych działań.

Jakie są cele pisania opisów pod postami?

Zanim zaczniesz pisać opisy na insta, zastanów się nad głównymi celami swojej strategii na Instagramie.

Jeśli Twoja kampania jest organiczna i nie musisz inwestować w reklamy na Instagramie, masz dwa główne cele, które chcesz osiągnąć dzięki wezwaniu do działania:

  1. Aby obserwujący i potencjalni obserwatorzy zobaczyli Twój opis profilu – czyli bio.
  2. Możesz zachęcić obserwatorów do komentowania, polubienia i udostępniania swoich postów, oznaczając inne osoby.
  3. Nie możesz umieszczać klikalnych linków w postach organicznych. Oznacza to, że musisz skierować użytkowników do kliknięcia linku w Twoim biografii na Instagramie, aby odwiedzić Twoją witrynę.
opisy do zdjęć na ig

Wszystkie te punkty są OK i mogą być uwzględnione w Twojej strategii. Psst… pamiętajcie, żeby w opisach umieszczać również hasztagi które są powiązane z postem 🙂

Jak najlepiej napisać opis pod zdjęcie na IG?

  • Wykorzystaj w pełni pierwsze zdanie
    Po kilku linijkach tekstu Instagram ukrywa resztę opisu za linkiem „więcej”, więc na początku podaj ważne szczegóły. Tylko pierwsze zdanie będzie widoczne w kanale na Instagramie użytkownika, więc upewnij się, że jest przekonujące lub zadaje pytanie – i nie umieszczaj wezwania do działania na końcu.
  • Dołącz CTA lub zadaj pytanie
    Każdy post powinien mieć cel i intencję, więc prowadź każdy z jego konkretnym celem i pozwól, aby ten cel dyktował wezwanie do działania (tak zwane CTA – od Call to Action). Co chcesz, aby obserwujący robili.
opis na insta

Fajne opisy do selfie

  • „Wyjdź na zewnątrz i przeżyj trochę życia”.
  • „Nie ma czegoś takiego jak osoba bez skazy, ale w czyimś sercu mogą być doskonałe intencje”.
  • “Mentalnie na plaży”
  • “Coffee helps” 🙂

Poniżej przedstawimy ogólne fajne opisy do zdjęć na instagrama, które można użyć do wszelkiego rodzaju zdjęć.

Uniwersalne opisy na instagrama

Nie ma tu cytatów, a luźne, uniwersalne opisy, których można użyć 🙂

  • “Lepsze oops, niż ‘co jeśli'”
  • “Życie jest za krótkie na zły vibe”
  • “Stwórz własny wschód słońca”
  • “Żyj więcej, martw się mniej”
  • “Messy hair don’t care”

Jak wypełnić luki w opisach na Instagramie?

Symbole to idealna i najskuteczniejsza metoda umieszczania pustego miejsca, znanego również jako „spacja” w opisach na Instagramie. Spacje są szczególnie przydatne, gdy hashtagi są zawarte w tagu „Więcej”. Te kroki pozwalają umieścić spację w opisie na IG.

pomysł na opis na instagramie

Jaką długość powinien mieć opis na insta?

Opisy na Instagramie mogą mieć do 2200 znaków i zawierać do 30 hashtagów. Postępuj zgodnie z naszymi najlepszymi praktykami tworzenia atrakcyjnych podpisów na Instagramie. Możliwe jest również dodanie dodatkowych szczegółów lub dodanie dodatkowych tagów do podpisów na Instagramie za pomocą opcji komentowania. Nie zapomnij również, że warto korzystać z funkcji instagram collabs.

Podsumowanie

Opis zdjęcia powinien być angażujący i powinien zawierać wezwanie do działania. Powinna również mieć charakter informacyjny i zawierać lokalizację zdjęcia oraz link do strony internetowej marki.

opisy na insta

Opis pod zdjęciem jest pierwszą rzeczą, którą Twoi obserwatorzy przeczytają o Twoim poście i powinien być wystarczająco angażujący, aby chcieli przeczytać o nim więcej. Aby napisać skuteczny opis:

– Pisz konkretnie o tym, co publikujesz

– Dołącz tagi

– Oznacz inne konta na zdjęciu (trafnie, nie “losowo”)

– Dodaj emotikony.

I cały sekret fajnego, prostego i skutecznego opisu na IG rozwiązany. Przy okazji pamiętajcie, że na Instaid pomagamy naszym Klientom w doborze opisów, tagów, audytujemy oraz raportujemy wszystkie wyniki. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *