InstaStory to coś, bez czego nie wyobrażamy sobie instagrama w dzisiejszych czasach. Nic dziwnego – jest to świetne narzędzie dla rozrywki, ale również dla biznesu! Która firma w końcu nie korzysta z relacji na instagramie? Zawsze powinieneś używać InstaStory!
Co to jest InstaStory?
InstaStory to funkcja na popularnej platformie mediów społecznościowych Instagram, która pozwala użytkownikom dzielić się krótkimi filmami i zdjęciami ze swoimi zwolennikami. Treści udostępniane za pośrednictwem InstaStory znikają po 24 godzinach, dzięki czemu jest to idealny sposób na tworzenie tymczasowych treści, które nie muszą trzymać się wiecznie. Przedstawiamy zatem wszystko, co musisz wiedzieć o tej popularnej funkcji.
Jak korzystać z InstaStory?
Piękno InstaStory polega na tym, że można je wykorzystać do niemal wszystkiego. Chcesz pochwalić się swoim ostatnim zakupem? Nagraj filmik i podziel się nim w swojej relacji! Masz do przekazania ekscytujące ogłoszenie? Opublikuj swoje zdjęcie ze wszystkimi szczegółami! Istnieje również kilka sposobów na dostosowanie swoich postów, w tym dodanie tekstu, naklejek, emojis, GIF-ów, ankiet, klipów muzycznych, znaczników lokalizacji i innych. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwo tworzyć unikalne historie, które przyciągają uwagę i bawią. A takie treści sprzedają się w końcu najlepiej – chyba przyznacie nam rację, prawda? 🙂

Oprócz tworzenia regularnych historii na Instagramie, użytkownicy mają teraz możliwość nadawania wideo na żywo, a nawet jeszcze lepiej – mogą zapisać te transmisje jako stałe odcinki IGTV, aby inni mogli je później oglądać! Ta funkcja pozwala ludziom prowadzić sesje Q&A (pytania i odpowiedzi) lub wirtualne wydarzenia bez konieczności znikania ich po 24 godzinach, jak w przypadku zwykłych relacji, np. wideokonferencje czy webinary.
Jak stworzyć ciekawą i angażującą relację na instagramie?
Nie ma wątpliwości, że Instastories nie mogą być nudne. W takim wypadku ludzie po prostu szybko je przewiną przesunięciem palca. Jak zatem zrobić to dobrze, kreatywnie i atrakcyjnie? 🙂
Efekty i wizualizacje
Nie trzeba mówić, że wizualizacje są istotną częścią każdej story na Instagramie. Wybór wysokiej jakości zdjęć lub filmów może zrobić dużą różnicę w tym, jak bardzo angażująca jest Twoja relacja. Spróbuj użyć kreatywnych wizualizacji, które wywołują emocje i przyciągają uwagę. Możesz również użyć różnych filtrów i efektów, aby dodać dodatkowe zainteresowanie.
Autentyczność
Najbardziej udane Instastories to te, które czują się autentyczne i prawdziwe. Pokazanie, kim naprawdę jesteś, pomoże Ci połączyć się z publicznością w bardziej znaczący sposób. Dziel się momentami ze swojego codziennego życia lub zakulisowymi treściami z projektów, nad którymi pracujesz – cokolwiek to jest, wpuść ludzi do swojego świata! Czasami nawet z nutką żartu – zaowocuje, uwierz 😉
Używaj aplikacji
W internecie znajdziesz mnóstwo aplikacji do instastories. Jedną z nich, którą zdecydowanie polecamy jest darmowa i bardzo prosta aplikacja do obróbki zdjęć i filmików – Canva. Nie będziemy tutaj tłumaczyć jej fenomenu i tego jak działa – wypróbujcie sami.

Zróżnicuj treści!
Nie ma nic gorszego niż nudna, powtarzająca się treść na każdym instastory – spróbuj coś zmieniać, za każdym razem! Nie używaj tego samego template’u i nie zadawaj tych samych pytań. To nudzi 🙂
Aplikacje do instastory
Skoro byliśmy już przy aplikacjach, postanowiliśmy, że podzielimy się jeszcze innymi oprócz Canvy aplikacjami 🙂
Zwróć uwagę, że każda apka ma swoje plusy i minusy i w każdej zrobisz zróżnicowane Instastory. Dlatego nie bój się eksperymentować, a nawet zalecamy, aby poznać wszystkie z tych aplikacji!
Aplikacje godne uwagi to:
- Unfold
- Inshot
- Storyluxe
- No i wspomniana wcześniej Canva 🙂
Dla naszych Klientów służymy pomocą w tworzeniu treści na instastories, a także możemy coś doradzić, jeśli chodzi o obsługę owych aplikacji. Zachęcamy do kontaktu 🙂