Hasztagi krok po kroku

Hasztagi, wszędzie hashtagi… czyli o tagowaniu na instagramie w 2021 słów kilka 🙂 Jak już wiemy, hashtagi stały się nieodłącznym elementem instagramowego życia, czemu więc nie nauczyć się z nich korzystać w sposób właściwy? Przedstawiamy Ci poradnik krok po kroku o hasztagach, jakie hasztagi są najpopularniejsze, jakie hashtagi są najlepsze, jakich warto używać w 2021. Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem.

Nie zapominaj o hashtagach! Jaki będzie Instagram w 2021?

Instagrama nie trzeba przedstawiać nikomu, kto choćby liznął trochę mediów społecznościowych. Początkowy serwis ze zdjęciami i filmikami, który miał być uzupełnieniem dla Facebooka, stał się po pewnym czasie równie, jeśli nie bardziej, popularny od swojego starszego brata. Obecnie na Instagramie królują influencerzy oraz marketingowcy, którzy widzą w tym serwisie społecznościowym ogromne pole do działania. I najczęściej wykorzystują w tym celu hashtagi, które pozwalają im zwiększać zasięgi, zdobywać popularność i pozyskiwać nowych followersów.


hasztagi

Skąd popularność Instagrama?

Zdaniem ekspertów dużą zasługą dla rozwoju Instagrama miała świeżość, jaką serwis wprowadził w branżę mediów społecznościowych. Dotyczyła ona zwłaszcza sposobu komunikacji, która zaczęła bazować na pewnej nowości, jaką były hashtagi Instagram. Chociaż one same znane były wcześniej, to dopiero tutaj odkryto, jak wielkie miały znaczenie nie tylko dla samych użytkowników i wyszukiwania treści, ale też dla działań stricte marketingowych. Umiejętne posługiwanie się hashtagami na Insta pozwalało:

– dotrzeć do nowych odbiorców z całego świata (zupełnie za darmo)

– wypromować swój profil wśród obserwujących daną tematykę

– pozyskać tysiące followersów bez zbędnego wysiłku

– zbudować swoją influencerską pozycję 

– stworzyć własną markę (profilu, nicka, nazwiska), z którą musiano się liczyć

W przeciwieństwie do Facebooka Instagram był medium skierowanym głównie do młodzieży oraz osób w średnim wieku, czyli grup najbardziej pożądanych w środowiskach konsumenckich. Dalsze losy serwisu wydawały się więc oczywiste.

Hasztagi – Znaczenie dla marketingu

Dlatego też Instagram szybko zyskał na znaczeniu jako miejsce do przeprowadzania kampanii reklamowych. Także i dzisiaj hashtagi na Insta 2021 są używane do docierania do nowych klientów, promowania marki, usługi i firmy, komunikowania nowości w ofercie. Instagram służy jako ważne narzędzie dla reklamodawców, ale przede wszystkim jako forma social-authority, z której wzorców czerpią internauci. Można tu poznać opinie znanych i sławnych osób (tzw. influencerów), ale też komunikować się z popularnymi markami, stowarzyszeniami czy organizacjami. Ponieważ samo uczestnictwo jako użytkownik w Instagramie jest darmowe, dla marketingowców to doskonała okazja, aby dosłownie za darmo zbudować popularność marki i zwiększyć jej oddziaływanie.


najpopularniejsze hasztagi 2021

Jeszcze więcej influencerów

Biorąc pod uwagę powyższe nie ma wątpliwości, że w obecnym roku niewiele się pod tym względem zmieni. Instagram nadal będzie wiódł prym wśród social mediów i będzie potężną platformą marketingową. Z drugiej jednak strony pewne jest też to, że zmienią się najpopularniejsze hashtagi 2021 na Insta, co przełoży się na nowe możliwości w rękach influencerów. Ci, którzy odkryją najszybciej „świeże” tagi, będą mogli szybko pozyskać nowych followersów, zwiększyć zasięgi i zbudować silniejszą pozycję marketingową. Możliwe też, że zwiększy się sama liczba influencerów, ponieważ rośnie wśród użytkowników świadomość i umiejętność posługiwania się narzędziami, jakie daje Insta. W tym właśnie hashtagami, dzięki którym można mnóstwo osiągnąć.

Wzrost znaczenia hashtagów w 2021

O ile początkowo tagi poprzedzone popularną kratką (#) były jedynie przydatnymi znacznikami do określania tematyki wpisu i zawartości, zdjęcia, o tyle dzisiaj to właśnie popularne hashtagi Instagram w 2021 roku wyznaczają trendy dla influencerów i marketingowców. Za ich pomocą można zmienić nawet mały i nieznany nikomu profil w bardzo wartościowe, wpływowe i rozpoznawalne konto, które śledzą setki tysięcy followersów zostawiających mnóstwo polubień i komentarzy. Wzrost znaczenia hashtagów widoczny jest przede wszystkim w ich liczbie. Obecnie używa się ich kilka miliardów razy rocznie i to nawet w sytuacji, gdy aż jedna trzecia wpisów w ogóle nie posiada żadnego! Instagram dopuszcza używanie jednorazowo do 30 różnych tagów w jednym wpisie, ale średnia wynosi obecnie około 10-12. I nie powinno to dziwić: zbyt duża liczba hashtagów na Insta raczej odstrasza niż przyciąga użytkowników, którzy odbierają je jako formę bezrefleksyjnego spamu. Zamiast atakować followersów trzydziestoma różnymi frazami, lepiej ograniczyć się do kilku, za to celnie dobranych i tematycznie pasujących do zdjęcia.

Co się będzie tagowało w 2021?

hasztagi 2021

Aby poznać najlepsze hashtagi w 2021 roku nie trzeba wcale wróżyć z fusów (chociaż pewnie niektórzy się o to pokuszą). Wystarczy dobra analiza słów, które były tagowane i obserwowane w ubiegłych latach. Na ich podstawie widać pewne trendy, które nie zmieniają się przez kolejne lata. To słowa takie jak:

#boy, #girl, #family, #weekend, #selfie, #home, #travel, 

#love, #happy, #fitnes, #model, #art, #beatiful, #summer, #photography, 

#food, #beauty, #music, #me, #style, #photo, #music, #architecture

Ale również należące do kręgu hashtagów określających konkretną lokalizację. Te tagi są ściśle związane z określoną społecznością (narodową, państwową, regionalną) i obejmują od wielu lat:

#london, #ny, #la, #losangeles, #england, #usa, 

#poland, #warsaw, #cracow, #tokio, #pekin, #toronto, #berlin, #brasil, 

#riodejaneiro, #atlanta, #chicago, #sydney, #paris, #france, #madrid, #barcelona

   Z oczywistych powodów takich tagów raczej nie używa się kampaniach reklamowych ze względu na ich bardzo szerokie znaczenie tematyczne. Mogą być jednak cennym uzupełnieniem bardziej szczegółowych i konkretnych hashtagów użytych w opisie.

Najpopularniejsze hasztagi po polsku

Sama lista popularnych hashtagów na Instagramie nie zamyka się na języku angielskim. Jest on najbardziej uniwersalny w social mediach, więc użytkownicy sięgają po niego najchętniej, ale duże znaczenie w promocji swojego profilu mają też tagi w narodowych językach. W przypadku Polski hasztagi na Insta w 2021, które mogą osiągnąć sporą popularność, to między innymi:

#polishgirl, #polishboy, #polishbeaty, #poland, #polska, #polskadziewczyna, #polskichlopak, #warszawa, #polishsummer

Jednak gdy pod uwagę weźmiemy tylko hashtagi w polskim języku, a nie we wszystkich, ale popularne w Polsce, to lista może prezentować się następująco:

#warszawa, #polska, #wakacje, #jedzenie, #restauracja, #instamatki, #instadziecko,

#silownia, #gory, #tatry, #baltyk, #mazury, #wycieczka, #szkola, #lekcje, #usmiech, #przyjazn, #milosc, #polskadziewczyna, #szczescie, #slonce, #zamek, 

#serial, #film, #natura, #usmiech, #likezalike, #krakow, #wroclaw, #pies, #kot, 

#bieganie, #poznan, #trening, #spacer, #park, 

hashtagi 2021

Oprócz tego w Polsce taguje się też po prostu to, co na całym świecie. Niegasnącą popularność z pewnością zanotują tagi techniczne, czyli:

#instagood, #instagirl, #instaboy, #instagram, #picoftheday, #followme

#l4l, #photooftheday, #insta #follow4follow, #f4f, #instadaily, #tbh, #instapic

Jak dobrze hashtagować?

Pamiętaj, że Insta hashtagi 2021 mogą Ci przynieść nawet 3/4 nowego ruchu na profilu. To oznacza nawet 75% więcej odwiedzin, 75% więcej potencjalnych odbiorców i 75% więcej lajków i komentarzy. Jednak żeby osiągnąć takie wyniki musisz oczywiście… hashtagować. Lecz nie byle jak! Warunkiem sukcesu jest dobre dobranie tagów, aby odpowiadały temu, co chcesz przekazać swoim wpisem i jednocześnie trafiły do odpowiedniej grupy odbiorców. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić samemu, możesz skorzystać z profesjonalnej pomocy speców od social mediów z instaid.pl, ale samodzielne wybranie hashtagów też nie powinno być problemem. Zwłaszcza że obecnie istnieje multum darmowych generatorów tagów, które same podpowiedzą, jakie wybrać słowa kluczowe. Co więc robić, aby dobrze hashtagować?

1. Skup się na tematycznych hashtagach, które najdokładniej opisują zdjęcie i jego zawartość. Nie dodawaj tagów, które nie mają nic wspólnego z tematyką fotografii.

2. Dostosuj język do grupy docelowej. Pragnąc dotrzeć do polskich internautów używaj polskiego jako głównego języka, zaś angielskie hashtagi stosuj jako ewentualny dodatek.

3. Nie bój się długich hashtagów, które zawierają całe wyrażenie lub krótkie zdanie. To niszowe frazy, ale sprawią, że Twój post będzie wyglądał unikatowo, a internauci docenią, że nie korzystasz z gotowców, tylko samodzielnie tworzysz hashtagi Instagram.

4. Stosuj optymalną liczbę tagów – minimum dziesięć – ale nie używaj ich też na siłę. Jeśli nie masz już pomysłu na nowe hashtagi, posiłkuj się jakimiś ogólnymi i popularnymi związanymi tematycznie z wpisem.

5. Pamiętaj o technicznych zasadach hashtagów i ich budowie, czyli #nazwatagu – bez spacji i bez używania polskich liter oraz znaków interpunkcyjnych.

Rankingi popularnych hashtagów

Jeśli naprawdę nie mamy już pomysłów na hashtagi tematyczne i o wąskim znaczeniu, można sięgnąć wtedy po te bardziej popularne. Pomocne mogą być w takiej sytuacji rankingi oraz zestawienia pokazujące aktualne trendy popularności poszczególnych tagów w danym kraju lub języku. Na ich podstawie można wybrać słowa, które mogą przyciągnąć do nas nowych followersów.

Sięgając po hasztagi IG 2021, które cieszą się dużą popularnością, warto wybierać takie, które jednocześnie „pasują” do naszego zdjęcia. Zachowując ich tematyczność nie narażamy się algorytmom Instagrama, ale i okazujemy szacunek samym użytkownikom. Wystarczy się postawić w ich sytuacji – raczej nie bylibyśmy zadowoleni, gdybyśmy obserwowali hashtag #wakacje i znajdowali pod nim posty niezwiązane w żaden sposób z letnim wypoczynkiem. Szacunek do użytkowników to podstawa budowania mocnego, popularnego i oddziałującego na odbiorców profilu. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *